Opakowania e-commerce wykorzystywane są w sprzedaży wysyłkowej, a więc są nieodzownym wyposażeniem każdego sklepu internetowego. Ponieważ przesyłka do odbiorcy musi dotrzeć w nienaruszonym stanie, to opakowania wysyłkowe powinny być trwałe i solidne. Nie bez znaczenia jest estetyka – pudełko jest tym, co klient widzi na samym początku, a jak wiadomo, pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Właśnie dlatego coraz częściej stosowanym rozwiązaniem jest personalizacja pudełek – obecnie możliwe jest wykonanie dowolnego nadruku i naniesienie logotypu. Istnieje także opcja stworzenia kolorowych opakowań.

Pudełka wysyłkowe muszą być eleganckie, zapewniać szybkie i sprawne pakowanie oraz stanowić ochronę dla cennej zawartości. Opakowania dla e-commerce powinny być dopasowane do rodzaju towaru, jaki będzie wysłany – im mniej luźnej przestrzeni wewnątrz kartonu, tym mniej wypełniaczy trzeba będzie zastosować, a to oznacza niższe koszty wysyłki.

Pudełka wysyłkowe a unboxing experience

Odpowiednio dobrane opakowanie odgrywa w sprzedaży wysyłkowej niemałą rolę. Tak naprawdę odbierając paczkę z zamówionym towarem, pomimo że doskonale wiemy, co jest w środku, to jednak przy otwieraniu przesyłki towarzyszy nam zawsze dreszczyk emocji. Dokładnie tym jest unboxing experience.

Dzięki opakowaniu e-commerce można zwiększyć doznania zakupowe klienta oraz zbudować element pozytywnego zaskoczenia, zwłaszcza jeśli zadbamy o odpowiednią szatę graficzną. Opakowania e-commerce to skuteczny sposób na kreowanie pozytywnego wizerunku firmy. Oprócz logotypu i ciekawej grafiki warto pokusić się o pewną formę kontaktu z klientem – do pudełka można włożyć na przykład imienny kod rabatowy, dzięki czemu odbiorca poczuje się doceniony i wyróżniony, co zachęci do ponownych zakupów.