Różnego rodzaju nadruki są bardzo powszechne na opakowaniach kartonowych. Nic dziwnego, gdyż są one metodą na skuteczne opisanie zawartości opakowania, danego produktu i producenta. Co ciekawe, bardzo często istotnie wpływają one na decyzje zakupowe klientów. Warto jednak wiedzieć, że takie nadruki można nanosić kilkoma różnymi metodami. Jaką z nich wybrać?

Z jakich metod można skorzystać, nanosząc nadruk na karton?

Można zastosować tzw. druk fleksograficzny, opierający się na nanoszeniu wzorów na niezbyt równe powierzchnie, sprawdza się więc na tekturze falistej, ale można ją wykorzystać również na kartonach litych. Wyróżniającą cechą tej metody jest bardzo wysoki poziom trwałości. Wykorzystana na opakowaniach kartonowych nie ściera się z czasem i cechuje ją bardzo wysoka jakość. Warto zwrócić uwagę, że farba idealnie przylega tu do powierzchni, zapewniając doskonałą czytelność, co jest ważne szczególnie jeśli napisy są niewielkie.

Innym sposobem jest wykorzystanie druku atramentowego. Jest to jednak rozwiązanie mniej uniwersalne i sprawdza się jedynie przy nanoszeniu nadruków na gładkie i równe powierzchnie. Może się zdarzyć, że taki wzór będzie mało czytelny, w związku z czym tę metodę stosuje się przede wszystkim na wysokiej jakości kartonach, gdzie możliwe będzie uzyskanie oczekiwanego efektu wizualnego.

Czy istnieją inne rozwiązania?

Dużą popularnością cieszy się również technologia offsetowa, z której wykorzystaniem powstają nadruki wysokiej jakości. Wyróżnia ją większy poziom opłacalności niż druk cyfrowy, więc powszechnie stosuje się ją przy większych nakładach. Efekt jest bardzo wyraźny. Jak więc widać wybór najlepszego sposobu nadruku na kartonie zależy od tego, co będzie się w nim znajdować i czemu będzie służyć. W wielu przypadkach warto postawić na wysoką jakość i dokładnie oznaczyć przekaz do naszego klienta. Coraz więcej osób czyta informacje na opakowaniach i ich czytelność może mieć duże znaczenie dla poziomu naszej sprzedaży. W związku z tym musimy jej dopilnować.