Opakowania kartonowe to przede wszystkim praktyczne pojemniki na produkty, które zabezpieczają je podczas transportu. Jednak to nie wszystko! Dają też możliwość budowania rozpoznawalności marki i pozyskiwania klientów. Dlaczego w trakcie projektowania opakowań warto zastosować branding?


Spójność z identyfikacją wizualną marki na opakowaniach kartonowych

Spójność w identyfikacji wizualnej marki jest kluczowym elementem budowania rozpoznawalności. Opakowania kartonowe, które odzwierciedlają kolory, logo, czcionki i inne elementy graficzne związane z firmą, tworzą spójną i łatwo rozpoznawalną całość. Klienci, którzy już mieli kontakt z marką, będą mogli ją bardzo szybko odnaleźć na półce sklepowej.

Co więcej, opakowania kartonowe mogą przekazywać historię oraz wartości firmy. Zamieszczenie krótkiego opisu historii firmy, jej misji czy informacji o produktach, pozwoli klientom lepiej zrozumieć, cel jaki obrała marka i dlaczego warto wybrać jej produkty.

Nie dać o sobie zapomnieć! Kreatywność i innowacje w projektowaniu opakowań mogą przyciągać uwagę klientów i zapadać w pamięć. Oryginalne opakowania mogą być doskonałym narzędziem do wyróżnienia się na rynku i budowania unikalnego wizerunku marki.

Personalizacja opakowań kartonowych

Personalizacja to wyjątkowy sposób na budowanie więzi z klientami. Można wykorzystać opakowania kartonowe do dodawania indywidualnych elementów, takich jak: imię klienta, osobiste wiadomości czy grafiki związane z daną okazją. Doskonałym rozwiązaniem będzie uwzględnianie na opakowaniach aktualnych trendów, czy sezonowości, np. w grudniu opakowania nawiązujące do Świąt Bożego Narodzenia.

Opakowania mogą stać się też częścią doświadczenia zakupowego klientów. Wprowadzenie elementu niespodzianki, poprzez np. dodanie małego prezentu lub informacji o konkursie na opakowaniu, sprawi, że klienci będą mieli pozytywne skojarzenia z marką i będą bardziej skłonni do powrotu.